Του Στέργιου Μπακολουκά
Αφιερωμένο στους συμμαθητές μου, που όλοι τους χόρευαν ζεϊμπέκικο αλλά
ποτέ μόνοι τους. Ιδιαίτερα στο Λουκά που χόρευε ομορφότερα από όλους μας!
Ποιος είπε πως ο ζεϊμπέκικος είναι χορός μοναχικός; Πως τάχα ο χορευτής
κλείνεται στον εαυτό του και χορεύει
για …πάρτη του; Πως δεν βλέπει γύρω του,
γιατί βυθίζεται στις εσωτερικές του αναζητήσεις; Κάνει μάλλον λάθος! Γιατί ο
χορός αυτός είναι και χορός αντικριστός ή μάλλον καθαρά αντικριστός!
Ο πραγματικός Μάγκας δεν είναι
ποτέ μόνος του, έχει βαθιά μέσα του αναπτυγμένη, σε υπερθετικό βαθμό, την
αίσθηση της φιλίας, γι’ αυτό πάντα στους «νταλκάδες»
του συνοδεύεται. Παίρνει και δίνει στηρίγματα. Ακολουθεί και ακολουθείται.
Ό Μάγκας δεν χορεύει
ζεϊμπέκικο για ….πλάκα, ούτε ζητάει
αναγνώριση των χορευτικών του ικανοτήτων από κανένα. Έχει προηγηθεί μια
διεργασία συναισθηματικής κορύφωσης, κάτω από μια αλυσίδα παραγόντων που έχουν
πάντα αφή σε τέτοια συναισθήματα προερχόμενα κυρίως από συνάντηση φίλων. Όταν
λοιπόν σηκώνεται να χορέψει, αυτά
ακριβώς τα συναισθήματα εξωτερικεύει και
δεν το κάνει στο βρόντο, ούτε χορεύει πολλά συνεχόμενα τραγούδια, παρά μονάχα
ένα. Αναζητώντας τον κοντινό του που τον ξέρει, τον γνωρίζει, αυτόν που
αντιλαμβάνεται τα δικά του πατήματα, αυτόν που τον καταλαβαίνει, του απευθύνεται
και με χορευτικές κυκλικές, κοφτές κινήσεις τα «λέει» μαζί του. Αυτή η αρχέγονη χορογραφία, αν και δημόσια,
εξελίσσεται σε απόλυτα προσωπικό μυστικό διάλογο για τους συμμετέχοντες.