Τρίτη 23 Ιουλίου 2024

1937: Καταπάτηση ακόμη και στον θάνατο

 


Προς
Τον κ. Πρόεδρον της Κοινότητος Αραχώβης
Ενταύθα 
Αίτησης
Ζαχαρία Ι. Ζαχαρή
κατοίκου Αραχώβης
Αράχωβα 20 Δβρ/ου 1937

Προ τινος χρόνου απεβίωσε ενταύθα ο πατήρ μου Ιωάννης Ζαχαρής, όστις ετάφη εν τω κοινοτικώ Νεκροταφείω και εις σειράν ακολουθουμένην διά την ταφήν των νεκρών. Προ αυτού είχεν αποθάνη ο Ιωάννης Γουλιάμος, όστις ετάφη υπό των οικείων του αντικανωνικώς και ανά μέσον των υπαρχουσών δύο σειρών τάφων.
Μετά τον θάνατον και ταφήν του πατρός μου οι οικείοι του Ιωάν. Γουλιάμου κατασκεύασαν τάφον υπερβαίνοντα εις μήκος τα 2.50 μέτρων και εις πλάτος το 1.50 του μέτρου, η δε μια των πλευρών αυτού κατεσκευάσθη εν συνεχεία προς το φέρετρον του πατρός μου χωρίς να μεσολαβή και ο ελάχιστος χώρος.
Ήδη κατεσκεύασα μνημείον όπερ προτίθεμαι να τοποθετήσω εις τον τάφο του πατρός μου, πλην όμως ο προς τούτο χώρος, ως άνω εξέθεσα, έχει καταληφθή υπό του οικογενειακού τάφου του Ιωάν. Γουλιάμου και συνεπώς η τοποθέτησίς του είναι αδύνατος.
Παρακαλώ όθεν όπως καλέσητε τους οικείους του Ιωάν. Γουλιάμου όπως περορήσωσι το μήκος του τάφου κατά 60 εκατοστά του μέτρου το ταχύτερον καθ’ όσον επείγομαι να τοποθετήσω το μνημείον του πατρός μου.

 Ευπειθέστατος
Ο αιτών
Ζ. Ζαχαρής
(Από το αρχείο του Λαογραφικού Μουσείου Αράχωβας)